Praktisk informasjon

FELLES FOR ALLE KURSENE:

Sted: Strandgt 59 (Eriksenbygget)

Møt gjerne opp 10-15 min i forkant.

Til den fysiske yogaen: Du trenger ikke være spesielt myk eller sterk, – kom som du er! Er det noen øvelser du ikke kan bli med på, gis det alternative øvelse, eller du kan velge å stå over. Yoga er ingen konkurranse, men en øvelse i å lytte til egen kropp og vite hvor mulighetene og begrensningene ligger. Om du lytter til kroppen, vil du ha mye større sjanse til å komme videre i en øvelse. Alle som kan puste, kan gjøre yoga! Har du fysiske begrensninger og er usikker, – ta kontakt, så finner vi ut av det! Noen typer yoga er mer fysisk krevende enn andre. Lurer du på hvilket kurs som passer for deg, – ta gjerne kontakt med oss!

Du trenger ingen fancy klær for å gjøre yoga; en joggebukse og t-skjorte holder. Det kan være kjekt å ha en treningsjakke/genser å ta på seg når vi gjør avspenning, pusteøvelser og meditasjon. I kurs i klassisk yoga, er det en fordel med egen yogamatte, men om du ikke har, så har jeg noen til utlån. Si isåfall ifra. Du kan også få kjøpt yogamatte på Yogateket.

I yogarommet finnes myke matter, fleece-tepper, klosser og puter som du kan bruke. Om du ønsker å ha med eget pledd, er du velkommen til det!

Vi har mobil på lydløst mens kurset pågår, og det er fint om du ikke bruker parfyme (eller produkter med parfyme/styrk lukt)  den dagen du skal gjøre yoga, da dette kan være forstyrrende og det er flere som reagerer allergisk på parfyme.

Ta det gjerne litt rolig etter yoga, – gå gjerne en tur ut eller hvil en stund. Drikk vann! Start mykt inn i hverdagen igjen.

Ta igjen tapt time?

Er det mer du lurer på, – ta gjerne kontakt med en av kursholderne for svar.

Anita Steigre
Mobil: 913 62 568
Epost: post@yogateket.no

Hanne Holan
Mobil: 97772956
Epost: hannhola@gmail.com

Gunn Bente Knudsen
Mobil: 951 80 949
Epost: gunnknud@hotmail.com